Page 12 - vskratke_06_21_web
P. 12
ANKETA
Poslancov mestského
zastupiteľstva sme sa opýtali:
1. Ktoré sú silné a slabé stránky cyklodopravy v meste?
2. Na čo by sa malo mesto zamerať v rámci rozvoja cyklistickej infraštruktúry?
Bernard Berberich Ján Jakubov
Ako rekreačný cyklista oceňujem budovanie nových Pomerne dobre sú vybudované cyklotrasy v extraviláne
úsekov cyklochodníkov, ako aj ich prispôsobovanie v rámci mesta vďaka viacročnej systematickej práci spoločnosti
existujúcich priestorových a finančných možností mesta. Mestské lesy Košice. Chýba príprava a „budovanie“ cyklotrás
Považujem tento druh dopravy za veľmi vhodný, aj preto v intraviláne mesta podľa vypracovaného plánu – projektovej
som v minulom volebnom období podal ako poslanec dokumentácie a vopred schválených termínov realizácie
návrh na montáž cyklonosičov na autobusy mestskej v krátkodobom horizonte štyroch rokov a dlhodobom
hromadnej dopravy, ktorý sa stretol s pozitívnym ohlasom. horizonte desiatich rokov. Chýba systematická koordinácia
Ako nedostatočné vidím prepojenia jednotlivých úsekov týchto súčinnosti mesta s mestskými časťami.
cyklochodníkov.
Mesto by malo koordinovať postup výstavby nových úsekov
Mesto by sa malo viac zamerať práve na prepojovanie cyklotrás, či už vytváraním „zdieľaných“ trás na chodníkoch,
cyklochodníkov a na ďalší rozvoj cyklistickej infraštruktúry cestách, alebo úplne nových koridorov. Malo by vypracovať
hlavne v intraviláne, aby sa cyklisti mohli bezpečne harmonogram, ktorý prerokuje a odsúhlasí vedenie mesta
prepravovať po celom území Košíc. Snažím sa využiť osobné s radou starostov. Súčasťou musí byť aj projekt úpravy
kontakty na poslancov v europarlamente na získanie dopravného značenia križovania cyklotrás s cestnými
informácií k tejto problematike ako aj financií na rozvoj komunikáciami (vodorovné i zvislé dopravné značenie), čo vo
cyklistickej infraštruktúry. viacerých prípadoch chýba. Ohrozuje to bezpečnosť dopravy.
František Ténai Milan Lesňák
V tejto dobe vnímam veľký nárast záujmu občanov Slabou stránkou cyklodopravy je málo cyklochodníkov, ktoré
o cyklistiku. Mesto dokáže vo svojom blízkom okolí poskytnúť by boli bezpečne oddelené od chodníkov pre chodcov. Taktiež
krásnu prírodu na rekreáciu a aktívny oddych. Som veľmi rád, vidím obrovské rezervy v absencii “parkovacích domov” pre
že v poslednej dobe vznikajú nové cestičky, takzvané bicykle. Oceňujem, že vďaka súkromnému investorovi sme
singletracky. Ako veľký problém vnímam neprepojenosť v meste mohli zaviesť zdieľané bicykle, ktoré dopomohli
niektorých úsekov cyklochodníkov, ktoré často využívajú aj spropagovať tento spôsob dopravy medzi občanmi.
rodiny s deťmi, napríklad Sever s Nad jazerom pri rieke Hornád.
Práve na tieto spojenia je potrebné sa zamerať v budúcnosti, Úplne by postačilo, ak by súčasné vedenie mesta začalo
aj keď niektoré z nich už sú v štádiu riešenia. napĺňať volebné sľuby v oblasti cyklodopravy, ktoré sú
súčasťou programu “Fungujúce Košice”. Ako príklad uvediem
Cyklodoprava môže odbremeniť dopravu v meste, a preto je prepojenie mestských častí Košická Nová Ves a Vyšné
potrebné vybudovať čo najviac cyklochodníkov. Na miestach, Opátske regulárnym cyklochodníkom a následne s centrom
kde by to nebolo možné, zabezpečiť vyznačené pruhy pre mesta Košice.
cyklistov na vozovke tak, ako je tomu vo väčších mestách (MJ)
v zahraničí. Pri každej ďalšej dopravnej výstavbe je potrebné
myslieť ako na chodcov, tak aj na cyklistov a ich bezpečnosť.
12 | V SKRATKE JÚN 2021