Page 12 - vskratke_06_21_web
P. 12

ANKETA

            Poslancov mestského



            zastupiteľstva sme sa opýtali:




            1.  Ktoré sú silné a slabé stránky cyklodopravy v meste?

            2.  Na čo by sa malo mesto zamerať v rámci rozvoja cyklistickej infraštruktúry?











                                Bernard Berberich                                Ján Jakubov


            Ako  rekreačný  cyklista  oceňujem  budovanie  nových   Pomerne  dobre  sú  vybudované  cyklotrasy  v  extraviláne
            úsekov cyklochodníkov, ako aj ich prispôsobovanie v rámci   mesta  vďaka  viacročnej  systematickej  práci  spoločnosti
            existujúcich  priestorových  a  finančných  možností  mesta.   Mestské lesy Košice. Chýba príprava a „budovanie“ cyklotrás
            Považujem tento druh dopravy za veľmi vhodný, aj preto   v intraviláne mesta podľa vypracovaného plánu – projektovej
            som  v  minulom  volebnom  období  podal  ako  poslanec   dokumentácie  a  vopred  schválených  termínov  realizácie
            návrh  na  montáž  cyklonosičov  na  autobusy  mestskej   v  krátkodobom  horizonte  štyroch  rokov  a  dlhodobom
            hromadnej dopravy, ktorý sa stretol s pozitívnym ohlasom.     horizonte desiatich rokov. Chýba systematická koordinácia
            Ako nedostatočné vidím prepojenia jednotlivých úsekov týchto   súčinnosti mesta s mestskými časťami.
            cyklochodníkov.
                                                              Mesto by malo koordinovať postup výstavby nových úsekov
            Mesto  by  sa  malo  viac  zamerať  práve  na  prepojovanie   cyklotrás, či už vytváraním „zdieľaných“ trás na chodníkoch,
            cyklochodníkov a na ďalší rozvoj cyklistickej infraštruktúry   cestách, alebo úplne nových koridorov. Malo by vypracovať
            hlavne  v  intraviláne,  aby  sa  cyklisti  mohli  bezpečne   harmonogram, ktorý prerokuje a odsúhlasí vedenie mesta
            prepravovať po celom území Košíc. Snažím sa využiť osobné   s  radou  starostov.  Súčasťou  musí  byť  aj  projekt  úpravy
            kontakty  na  poslancov  v  europarlamente  na  získanie   dopravného  značenia  križovania  cyklotrás  s  cestnými
            informácií  k  tejto  problematike  ako  aj  financií  na  rozvoj   komunikáciami (vodorovné i zvislé dopravné značenie), čo vo
            cyklistickej infraštruktúry.                      viacerých prípadoch chýba. Ohrozuje to bezpečnosť dopravy.










                               František Ténai                                   Milan Lesňák

            V  tejto  dobe  vnímam  veľký  nárast  záujmu  občanov    Slabou stránkou cyklodopravy je málo cyklochodníkov, ktoré
            o cyklistiku. Mesto dokáže vo svojom blízkom okolí poskytnúť   by boli bezpečne oddelené od chodníkov pre chodcov. Taktiež
            krásnu prírodu na rekreáciu a aktívny oddych. Som veľmi rád,    vidím obrovské rezervy v absencii “parkovacích domov” pre
            že  v  poslednej  dobe  vznikajú  nové  cestičky,  takzvané   bicykle. Oceňujem, že vďaka súkromnému investorovi sme
            singletracky.  Ako  veľký  problém  vnímam  neprepojenosť   v  meste  mohli  zaviesť  zdieľané  bicykle,  ktoré  dopomohli
            niektorých úsekov cyklochodníkov, ktoré často využívajú aj   spropagovať tento spôsob dopravy medzi občanmi.
            rodiny s deťmi, napríklad Sever s Nad jazerom pri rieke Hornád.
            Práve na tieto spojenia je potrebné sa zamerať v budúcnosti,   Úplne by postačilo, ak by súčasné vedenie mesta začalo
            aj keď niektoré z nich už sú v štádiu riešenia.   napĺňať  volebné  sľuby  v  oblasti  cyklodopravy,  ktoré  sú
                                                              súčasťou programu “Fungujúce Košice”. Ako príklad uvediem
            Cyklodoprava môže odbremeniť dopravu v meste, a preto je   prepojenie  mestských  častí  Košická  Nová  Ves  a  Vyšné
            potrebné vybudovať čo najviac cyklochodníkov. Na miestach,   Opátske regulárnym cyklochodníkom a následne s centrom
            kde by to nebolo možné, zabezpečiť vyznačené pruhy pre   mesta Košice.
            cyklistov na vozovke tak, ako je tomu vo väčších mestách                                     (MJ)
            v zahraničí. Pri každej ďalšej dopravnej výstavbe je potrebné
            myslieť ako na chodcov, tak aj na cyklistov a ich bezpečnosť.

            12 | V SKRATKE  JÚN 2021
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17