Page 13 - vskratke_12_21
P. 13
Krásna zažíva
búrlivý rozvoj
Mestská časť Krásna zaznamenala v posledných rokoch mohutný rozvoj – pribudli obytné zóny Na hore,
Záhumnie, Pri jazere, Pri mlyne, celkovo sa od roku 2008 vybudovalo alebo zrekonštruovalo okolo 1000
rodinných domov, od roku 2019 vzrástol počet obyvateľov o viac ako 10 percent na 6100. Je ale Krásna
pripravená na takýto búrlivý rast? – opýtali sme sa starostu Petra Tomka.
Foto: Róbert Klik
Rozvoj Krásnej je Ukrajinská ulica je najfrekventovanejšou cestou
nepopierateľný. Čo v Krásnej a zároveň aj jednou z priorít po vašom
sa týka inžinierskych nástupe do funkcie starostu pred tromi rokmi...
sietí, tie sú aktuálne na Ukrajinská ostáva mojou prioritou naďalej. Od svojho
maximálnej kapacite. nástupu apelujem na jej rekonštrukciu. Keďže táto ulica
Snažíme sa v spolupráci patrí mestu, mestská časť má zviazané ruky a mesto
s Východoslovenskou na jej opravu nemalo vyčlenené žiadne prostriedky.
vodárenskou spoločnosťou Po troch rokoch sme v rokovaniach s mestom Košice dosiahli,
o postupné rozšírenie že v rámci mestského rozpočtu sa majú vyčleniť
vodovodnej a kanalizačnej prostriedky na projektovú dokumentáciu na jej
Starosta MČ Krásna siete. K nárastu obyvateľov rekonštrukciu, čo je základný predpoklad verejného
Ing. Peter Tomko
nebol adekvátne prispôsobený obstarávania.
rozvoj cestnej infraštruktúry, dôsledkom sú permanentné
dopravné zápchy v našej mestskej časti. Ktoré projekty sa vám podarilo od začiatku
volebného obdobia realizovať?
Dopravnú situáciu v Krásnej by mala čiastočne riešiť Kritickým miestom pre chodcov bola lokalita Vyšný dvor,
rekonštrukcia a rozšírenie Slaneckej cesty a výstavba kde sa nám podarilo kompletne zrekonštruovať cestu
komunikácie Šaca – Košické Olšany. Čo od týchto a vybudovať nový chodník, chodníkom sme prepojili
dvoch veľkých investičných akcií očakávate? širšie centrum Krásnej od Minskej ulice až po poštu,
Komunikácia Šaca - Košické Olšany pomôže výraznejšie kompletne sme zrekonštruovali Námestie sv. Cyrila
Košiciam hlavne odľahčením mosta VSS. Pre nás je a Metoda, vybudovali sme prvý kruhový objazd v Krásnej,
ale kľúčová výstavba obchvatu Košíc okolo Krásnej. začali sme aj rekonštrukciu verejného osvetlenia,
Tento úsek je zahrnutý a plánovaný v integrovanom dokončili sme projekt Komunitný park.
regionálnom operačnom programe IROP 2014-2020,
zatiaľ však nie je ani len projektovo pripravený. Ako hodnotíte spoluprácu s mestom?
Spolupráca s mestom je zložitá. Uvedomujem si,
Vítame rozšírenie Slaneckej cesty, ale súčasne s ňou že mesto musí prioritne riešiť problémy veľkých
mala prebiehať aj rekonštrukcia Ukrajinskej ulice, ktorá mestských častí a že potreby 6000 obyvateľov nie sú na
je spojnicou Košíc a obcí v okolí a na juhovýchodnom prvom mieste. A chápem, že riadiť mesto s obmedzeným
Zemplíne. V súčasnosti autá prichádzajúce od Hutky rozpočtom je náročné. My sa ale nevzdávame. Mestskou
sa vyhýbajú kolóne, ktorá sa v špičke začína už na časťou realizované projekty suplovali chýbajúce
vstupe do Krásnej. Vozidlá využívajú bočné uličky investície mesta do rozvoja infraštruktúry. Mestská časť
v našej mestskej časti, miestne komunikácie však nie sú ich realizovala napriek tomu, že mesto Košice na nich
na takúto záťaž dimenzované, znížila sa aj bezpečnosť finančne neprispelo.
v obytných zónach.
(MJ)
V SKRATKE | 13