Page 13 - vskratke_12_21
P. 13

Krásna zažíva




            búrlivý rozvoj








            Mestská časť Krásna zaznamenala v posledných rokoch mohutný rozvoj – pribudli obytné zóny Na hore,
            Záhumnie, Pri jazere, Pri mlyne, celkovo sa od roku 2008 vybudovalo alebo zrekonštruovalo okolo 1000
            rodinných domov, od roku 2019 vzrástol počet obyvateľov o viac ako 10 percent na 6100. Je ale Krásna
            pripravená na takýto búrlivý rast? – opýtali sme sa starostu Petra Tomka.


                                                                                                   Foto: Róbert Klik
                                  Rozvoj     Krásnej      je  Ukrajinská ulica je najfrekventovanejšou cestou
                                  nepopierateľný.        Čo  v Krásnej a zároveň aj jednou z priorít po vašom
                                  sa   týka   inžinierskych  nástupe do funkcie starostu pred tromi rokmi...
                                  sietí,  tie  sú  aktuálne  na  Ukrajinská ostáva mojou prioritou naďalej. Od svojho
                                  maximálnej      kapacite.  nástupu apelujem na jej rekonštrukciu. Keďže táto ulica
                                  Snažíme  sa  v  spolupráci  patrí mestu, mestská časť má zviazané ruky a mesto
                                  s   Východoslovenskou  na  jej  opravu  nemalo vyčlenené  žiadne  prostriedky.
                                  vodárenskou  spoločnosťou  Po troch rokoch sme v rokovaniach s mestom Košice dosiahli,
                                  o   postupné    rozšírenie  že  v  rámci  mestského  rozpočtu  sa  majú  vyčleniť
                                  vodovodnej  a  kanalizačnej  prostriedky  na  projektovú  dokumentáciu  na  jej
                     Starosta MČ Krásna     siete.  K  nárastu  obyvateľov  rekonštrukciu,  čo  je  základný  predpoklad verejného
                       Ing. Peter Tomko
                                  nebol adekvátne prispôsobený  obstarávania.
            rozvoj cestnej infraštruktúry, dôsledkom sú permanentné
            dopravné zápchy v našej mestskej časti.           Ktoré  projekty  sa  vám  podarilo  od  začiatku
                                                              volebného obdobia realizovať?
            Dopravnú situáciu v Krásnej by mala čiastočne riešiť  Kritickým miestom pre chodcov bola lokalita Vyšný dvor,
            rekonštrukcia a rozšírenie Slaneckej cesty a výstavba  kde sa nám podarilo kompletne zrekonštruovať cestu
            komunikácie Šaca – Košické Olšany. Čo od týchto  a vybudovať nový chodník, chodníkom sme prepojili
            dvoch veľkých investičných akcií očakávate?       širšie centrum Krásnej od Minskej ulice až po poštu,
            Komunikácia Šaca - Košické Olšany pomôže výraznejšie  kompletne  sme  zrekonštruovali  Námestie  sv.  Cyrila
            Košiciam hlavne odľahčením mosta VSS. Pre nás je  a Metoda, vybudovali sme prvý kruhový objazd v Krásnej,
            ale kľúčová výstavba obchvatu Košíc okolo Krásnej.  začali  sme  aj  rekonštrukciu  verejného  osvetlenia,
            Tento úsek je zahrnutý a plánovaný v integrovanom  dokončili sme projekt Komunitný park.
            regionálnom operačnom programe IROP 2014-2020,
            zatiaľ však nie je ani len projektovo pripravený.  Ako hodnotíte spoluprácu s mestom?
                                                              Spolupráca  s  mestom  je  zložitá.  Uvedomujem  si,
            Vítame rozšírenie Slaneckej cesty, ale súčasne s ňou  že  mesto  musí  prioritne  riešiť  problémy  veľkých
            mala prebiehať aj rekonštrukcia Ukrajinskej ulice, ktorá  mestských častí a že potreby 6000 obyvateľov nie sú na
            je spojnicou Košíc a obcí v okolí a na juhovýchodnom  prvom mieste. A chápem, že riadiť mesto s obmedzeným
            Zemplíne. V súčasnosti autá prichádzajúce od Hutky  rozpočtom je náročné. My sa ale nevzdávame. Mestskou
            sa vyhýbajú kolóne, ktorá sa v špičke začína už na  časťou  realizované  projekty  suplovali  chýbajúce
            vstupe  do  Krásnej.  Vozidlá  využívajú  bočné  uličky   investície mesta do rozvoja infraštruktúry. Mestská časť
            v našej mestskej časti, miestne komunikácie však nie sú  ich realizovala napriek tomu, že mesto Košice na nich
            na takúto záťaž dimenzované, znížila sa aj bezpečnosť  finančne neprispelo.
            v obytných zónach.
                                                                                                         (MJ)

                                                                                                 V SKRATKE | 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18