Page 10 - vskratke_07_21_web
P. 10
TURIZMUS
Košice
sú veľké
i malé, má to
svoje výhody
S turistickým sprievodcom
Milanom Kolcunom o silných
i slabších stránkach cestovného
ruchu v našom meste
V rámci svojho zamestnania, či skôr koníčka,
sprevádzal už po Košiciach tisícky zahraničných
a domácich turistov, vrátane Košičanov, ktorí
chcú spoznávať aj tie najtajnejšie zákutia svojho
mesta. Aj vďaka nemu si návštevníci Košíc od nás
odnášajú bohaté informácie i nevšedné zážitky.
Ilustračné foto na dvojstrane: Visit Košice Neprvoplánovo tak buduje imidž Košíc, mesta,
ktoré sa oplatí navštíviť a spoznať. Lenže...
Naše mesto a okolie majú čo ponúknuť program z viacerých oblastí a že sa Košice môžu
zahraničným i domácim turistom. Pre tých stať východiskom výletov do okolia. Na takýchto
prvých sú však „od ruky“, pre druhých, najmä kampaniach sa už pracuje, niektoré sa už rozbehli,
zo západného Slovenska, sú ďaleko. Aké máš je to ale beh na dlhšie trate. Navyše, takéto kampane
ty skúsenosti? už robí takmer každé mesto či kraj, takže nie je ľahké
sa presadiť v tvrdej konkurencii.
Práve dokončujem knihu Košice na každý deň, v ktorej
bude 366 tipov na prechádzky, podujatia, festivaly, Aký majú zahraniční turisti obraz o Košiciach?
gastrozážitky príhodné na každý deň roku. A veru, S akými predstavami prichádzajú a s akými
mám čo robiť, aby som vyselektoval to naj a aby skúsenosťami sa lúčia?
som sa zmestil do daného počtu tipov. V Košiciach
sa deje toho mnoho a pre kadekoho. Častokrát sa Závisí to od toho, odkiaľ prichádzajú. Česi, Maďari,
však informácia o akcii, o novej expozícii, výlete Poliaci, Ukrajinci akú takú predstavu majú. Návštevníci
a podobne nedostane k tomu, kto práve nevie, zo vzdialenejších krajín buď nemajú žiadnu, alebo
čo s načatým večerom či víkendom. Košičania len vygooglenú. Tých sem často priveje nejaký
i návštevníci sa často deň po akcii, z ktorej uvidia nejaké medzinárodný kongres, firemné stretnutie, služobná
fotky na sociálnych sieťach, pýtajú, kedy to bude znova, cesta, umelecké turné či športové podujatie. Keďže
no - už je po podujatí. To je teda jeden problém. Myslím sem prišli pracovne, v inej oblasti veľa od mesta
si teda, že máme rezervy v propagácii. Druhým je, či sa neočakávajú. Ak im hostitelia prezieravo ponechajú
potenciálny návštevník vôbec dozvie, že existujú nejaké aj voľný čas, prípadne ich niekam vytiahnu, o to viac
Košice a aký má dôvod do mesta prísť – to je zasa vec bývajú pozitívne prekvapení. Tiež je dobré objednať
marketingu. im prehliadku mesta so sprievodcom hneď v prvý
deň ich pobytu, pretože počas nej sa za hodinku
Návštevníci prichádzajú do Košíc zvyčajne - dve zorientujú a sprievodca im podľa ich nátury
na jeden deň – čím by sa dala zvýšiť návštevnosť a nastavenia môže dať niekoľko tipov, ako príjemne
a predĺžiť ich pobyt? Čo by ich mohlo prilákať stráviť čas v meste, ušiť im program na mieru. Zvyšok
na viacdňovú dovolenku? pobytu si tak vedia už cielene obohatiť aj sami
a v jeho závere sa niektorí dokonca zastrájajú,
Povedomie, že tu môžu zažiť pestrý a hodnotný že sa sem vrátia. Viackrát som od návštevníkov počul
10 | V SKRATKE