Page 9 - vskratke_07_21_web
P. 9

CESTOVNÝ RUCH



            zo  zdrojov  štátnej  dotácie  Ministerstva  dopravy
            a výstavby SR.
            Podľa Michaely Podolákovej, výkonnej riaditeľky Visit
            Košice, strategickým cieľom organizácie je zvýšiť počet
            prenocovaní v Košiciach:
            „Potrebovali sme nájsť prienik medzi imidžom, s ktorým
            budú stotožnení nielen Košičania, ale aj noví návštevníci.
            Tento prieskum teda slúžil ako podklad pre dotvorenie
            komunikačnej stratégie Živé mesto, na ktorej dlhodobo
            pracujeme.”

            Atraktívne mesto

            Jedným  zo  zámerov  organizácie  Visit  Košice  je
            prezentovať  Košice  ako  destináciu,  ktorá  ponúka
            zaujímavú  a  pestrú  škálu  aktivít  a  produktov   prezentovalo len historickými pamiatkami či turistickými
            cestovného ruchu. Podľa M. Podolákovej Košice ako   atrakciami. Populárne sú najmä “univerzálne” lokality,
            celok musia komunikovať potenciálnym návštevníkom   kde sa dokáže zabaviť každá veková skupina.
            plány konkrétnych aktivít a tiež sa dlhodobo snažiť
            vytvoriť funkčné spojenie s blízkou lokalitou či atrakciou   Podľa  M.  Podolákovej  je  naše  mesto  multifunkčný
            prírodného charakteru.                            priestor  so  širokou  ponukou  kvalitných  služieb,
                                                              rôznych foriem oddychu i zábavy. Potrebujeme preto
            „Aj prostredníctvom takýchto personalizovaných plánov,   zmysluplne prepájať všetky existujúce možnosti ako
            vytvorených s ohľadom na aktuálne trendy v oblasti   sa v Košiciach dá stráviť čas, bez zbytočnej nadsázky
            turizmu, si Košice budujú imidž atraktívneho mesta a   hovoriť o dôvodoch na návštevu tak, aby sme vyvolali
            značky, ktorej cieľom je mentálne sa čo najviac priblížiť   túžbu  objavovať,  ale  zároveň  poskytli  jednoduchý
            potenciálnemu návštevníkovi. Ak domáci či zahraničný   a  zrozumiteľny  návod  prečo,  kedy  a  s  kým  Košice
            návštevník bude mať dosť dôvodov prečo a kedy si   navštíviť.
            na Košice spomenúť a bude vedieť, ako si naplánovať
            dlhší výlet na východe Slovenska, zníži sa tak mentálna   „Túto sezónu potencionálnym návštevníkom ponúkame
            bariéra v hlavách potenciálnych návštevníkov, že Košice   plány a inšpirácie, ako sa dá dovolenka v Košiciach spojiť
            sú destináciou maximálne na jednu noc a práve tým sú   napríklad s výletom v prírode či pri vode. Košice tak môžu
            príliš ďaleko,” zdôraznila riaditeľka Visit Košice.  z dlhodobého hľadiska prijať mnoho tvárí - od podoby
                                                              rodinnej dovolenky až po „oddychovku”. Pre domácich
                                                              i návštevníkov môžu byť reálne „živým mestom“, môžu
                                                              byť romantické a zároveň zábavné. A naozaj by sa
                                                              mohli  stať  aj  malým  Parížom  Slovenska,”  uviedla
                                                              M. Podoláková.

                                                                                                         (MJ)




                                                                Spoločný záujem

                                                                Organizácia Visit Košice vznikla v roku 2012.
                                                                Združuje takmer 60 subjektov súkromného
                                                                a  verejného  sektora,  ktoré  sú  aktívne  v
                                                                cestovnom  ruchu  na  území  mesta  Košice
                                                                a  okresu  Košice-okolie  a  majú  spoločný
                                                                záujem na rozvoji cestovného ruchu. Mesto je
                                                                jedným z jej zakladateľov. Jeho ročný členský
                                                                príspevok predstavuje minimálne 50 percent
                                                                z preukázateľne vybranej dane z ubytovania
                                                                za  predchádzajúci  kalendárny  rok.  Členský
            Mnohotvárne mesto                                   príspevok  ostatných  členov  je  stanovený
                                                                individuálnou paušálnou čiastkou za profesnú
                                                                komoru.
            Podľa prieskumu je mestská turistika v hľadáčiku ľudí                                     (MJ)
            spravidla vtedy, keď umožňuje kombináciu viacerých
            zážitkov. Dnes už teda nestačí, aby sa mesto navonok


                                                                                                  V SKRATKE | 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14