Page 9 - vskratke_07_21_web
P. 9
CESTOVNÝ RUCH
zo zdrojov štátnej dotácie Ministerstva dopravy
a výstavby SR.
Podľa Michaely Podolákovej, výkonnej riaditeľky Visit
Košice, strategickým cieľom organizácie je zvýšiť počet
prenocovaní v Košiciach:
„Potrebovali sme nájsť prienik medzi imidžom, s ktorým
budú stotožnení nielen Košičania, ale aj noví návštevníci.
Tento prieskum teda slúžil ako podklad pre dotvorenie
komunikačnej stratégie Živé mesto, na ktorej dlhodobo
pracujeme.”
Atraktívne mesto
Jedným zo zámerov organizácie Visit Košice je
prezentovať Košice ako destináciu, ktorá ponúka
zaujímavú a pestrú škálu aktivít a produktov prezentovalo len historickými pamiatkami či turistickými
cestovného ruchu. Podľa M. Podolákovej Košice ako atrakciami. Populárne sú najmä “univerzálne” lokality,
celok musia komunikovať potenciálnym návštevníkom kde sa dokáže zabaviť každá veková skupina.
plány konkrétnych aktivít a tiež sa dlhodobo snažiť
vytvoriť funkčné spojenie s blízkou lokalitou či atrakciou Podľa M. Podolákovej je naše mesto multifunkčný
prírodného charakteru. priestor so širokou ponukou kvalitných služieb,
rôznych foriem oddychu i zábavy. Potrebujeme preto
„Aj prostredníctvom takýchto personalizovaných plánov, zmysluplne prepájať všetky existujúce možnosti ako
vytvorených s ohľadom na aktuálne trendy v oblasti sa v Košiciach dá stráviť čas, bez zbytočnej nadsázky
turizmu, si Košice budujú imidž atraktívneho mesta a hovoriť o dôvodoch na návštevu tak, aby sme vyvolali
značky, ktorej cieľom je mentálne sa čo najviac priblížiť túžbu objavovať, ale zároveň poskytli jednoduchý
potenciálnemu návštevníkovi. Ak domáci či zahraničný a zrozumiteľny návod prečo, kedy a s kým Košice
návštevník bude mať dosť dôvodov prečo a kedy si navštíviť.
na Košice spomenúť a bude vedieť, ako si naplánovať
dlhší výlet na východe Slovenska, zníži sa tak mentálna „Túto sezónu potencionálnym návštevníkom ponúkame
bariéra v hlavách potenciálnych návštevníkov, že Košice plány a inšpirácie, ako sa dá dovolenka v Košiciach spojiť
sú destináciou maximálne na jednu noc a práve tým sú napríklad s výletom v prírode či pri vode. Košice tak môžu
príliš ďaleko,” zdôraznila riaditeľka Visit Košice. z dlhodobého hľadiska prijať mnoho tvárí - od podoby
rodinnej dovolenky až po „oddychovku”. Pre domácich
i návštevníkov môžu byť reálne „živým mestom“, môžu
byť romantické a zároveň zábavné. A naozaj by sa
mohli stať aj malým Parížom Slovenska,” uviedla
M. Podoláková.
(MJ)
Spoločný záujem
Organizácia Visit Košice vznikla v roku 2012.
Združuje takmer 60 subjektov súkromného
a verejného sektora, ktoré sú aktívne v
cestovnom ruchu na území mesta Košice
a okresu Košice-okolie a majú spoločný
záujem na rozvoji cestovného ruchu. Mesto je
jedným z jej zakladateľov. Jeho ročný členský
príspevok predstavuje minimálne 50 percent
z preukázateľne vybranej dane z ubytovania
za predchádzajúci kalendárny rok. Členský
Mnohotvárne mesto príspevok ostatných členov je stanovený
individuálnou paušálnou čiastkou za profesnú
komoru.
Podľa prieskumu je mestská turistika v hľadáčiku ľudí (MJ)
spravidla vtedy, keď umožňuje kombináciu viacerých
zážitkov. Dnes už teda nestačí, aby sa mesto navonok
V SKRATKE | 9